اخبار
1399/3/19 دوشنبه
طی نامه‌ای؛
بسیج اساتید دانشگاه پیام نور رفتار نژادپرستانه پلیس آمریکا را محکوم کرد

.

متن این نامه به شرح زیر است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

مَنْ قَتَلَ نَفْسًا بِغَیْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِی الْأَرْضِ فَکَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِیعًا/هر کس انسانی را بدون ارتکاب قتل یا فساد در روی زمین بکشد چنان است که گوئی همه انسان‌ها را کشته (مائده، ۳۲)

شهروندان سیاه‌پوست ایالات‌متحده آمریکا

رفتار تروریستی و ضد انسانی پلیس آمریکا که منجر به قتل «جورج فلوید» شد، موجب تأسف و تألم فراوان گردید.

متأسفانه تبعیض ساختاری و هنجارمند در فرهنگ ایالات‌متحده آمریکا که قدمت ۴۰۰ ساله دارد و همواره رنگین‌پوستان و به‌ویژه سیاهان را به‌عنوان انسان و شهروند درجه‌دو تلقی می‌کند اینک در زشت‌ترین حالت خود رخ‌نموده است و حاکمان جنایتکار و سنگدل آمریکا به‌جای مداوای بیماران مبتلابه کرونا و کاستن از آلام آنان و رسیدگی به اقتصاد و معیشت مردم، زخم دیگری بر جسم و روح سیاه‌پوستان، مردم آمریکا و سایر آزادگان در سراسر دنیا وارد آوردند.

البته این اقدام ضد بشری نخستین جنایت این حکومت استکباری نیست؛ بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی، به خاک و خون کشیدن هزاران انسان بی‌گناه در کشور‌های ویتنام، افغانستان، عراق، سوریه و اخیراً کشتار زنان و کودکان مظلوم یمن را در سابقه خود دارد.

متأسفانه مدرنیته غربی علیرغم ادعای دموکراسی، آزادی و حقوق بشر، از تربیت انسان‌های اصیل و آزاده ناتوان بوده و هرگاه در معرض آزمون قرارگرفته است طبیعت ضد خدایی و ضد انسانی‌اش برای همگان مکشوف گشته است که ازجمله مصادیق بارز آن رفتار حیوانی پلیس آمریکا در قتل «جورج فلوید» است.

همچنین؛ سرکوب شدید اعتراضات مسالمت‌آمیز تظاهرات کنندگان توسط پلیس و تلقی آنان با عنوان اراذل‌واوباش و آشوب‌طلب از سوی ترامپ ازجمله چالش‌ها و تنگنا‌های اساسی حکومت ایالات‌متحده آمریکا می‌باشد که تاکنون لاپوشانی و فرافکنی می‌شده است.

به همین منظور؛ ما استادان بسیجی دانشگاه پیام نور ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی پلیس، مراتب تسلیت، حمایت و همدردی خود را نسبت به خانواده و همسر و فرزند این انسان ابراز می‌داریم.

امیدواریم خون به‌ناحق ریخته شده «جورج فلوید» اراده مردم آمریکا و به‌ویژه سیاه‌پوستان را جهت تغییر حکومت نژادپرست و تروریست ایالات‌متحده آمریکا به جنبش درآورد و با الهام از حکومت‌های آزاده و خدامحور، حکومتی دادگر، عدالت باور و انسان‌دوست به‌جای آن بنشانند.


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر